NZ (noordeiland deel 2)

14 december 2008 - Nadi, Fiji

Hi, hier weer een blog van ons; het laatste deel van Nieuw-Zeeland. In Auckland gaan we de skytower op, waar we vanaf 220 m. hoogte over de hele stad kunnen uitkijken. Auckland is echt een grote en ook leuke levendige stad! Auckland heeft 1,3 miljoen inwoners, van de in totaal ruim 4 miljoen Nieuw-Zeelanders. Voor het eerst (sinds ruim 2 maanden weg uit Nld.) staan we ook weer eens in de file. Ook gaan we een dagje naar Devonport, een voorstadje van Auckland met mooi uitzicht over de grote stad.

Vanuit Tutukaka maken we een duiktrip naar de Poor Knights Islands. Volgens Jacques Cousteau een van de top 10 duikplekken op de wereld. Voor het eerst duiken we allebei in kouder water van maar 17 graden. We duiken daarom in een long wetsuit van 5 mm. dik met jasje inclusief capuchon en ook nog schoenen aan.  Dat is wel wat anders dan in tropische wateren! Op Utila is de watertemperatuur veel aangenamer, Anouck en Michiel! Op onze 1e duik zien twee keer een eagle rays op de zeebodem liggen. Op de 2e duik een morray eel.

We rijden door naar het noorden naar Paihia in de Bay of Islands. Daar maken we een trip op een catamaran zeilboot. We spotten een groep dolfijnen, die heel dicht bij de boot blijven zwemmen, wat mooi. Helaas kunnen we niet zwemmen met de dolfijnen omdat ze jongen hebben. We proberen nog een paar korte filmpjes te uploaden van de dolfijnen rondom de boot, maar hier lukt dat even niet.

Met een iets te overenthousiaste buschauffeur maken we een dagtrip naar het noordelijkste puntje van NZ: Cape Reinga. Vanaf de zandduinen daar kunnen we sand boarden naar beneden, errug leuk. Via het prachtige Ninety Mile Beach rijden we weer terug naar Paihia.

Als uitsmijter van onze thrill trip door NZ zijn we wezen parachute springen! Met een Cessna vliegtuigje vloog je omhoog tot zo'n 3,5 km. hoogte. De vlucht duurde zo'n 20 tot 25 min. en daarbij had je een prachtig uitzicht over de Bay of Islands. En dan is het zover... het vliegtuigdeurtje gaat open, je voelt en hoort de harde wind en bij Rinske zelfs wat ijzel. Op de rand van het vliegtuig nog even heel eng en dan maak je een vrije val van 45 sec. Je valt - samen met je tandem instructeur - echt heel hard (zo'n 200 km. per uur). Dan gaat de parachute open en vlieg je nog heel relaxed 5 min. met prachtig uitzicht totdat je landt. Wat een gave ervaring!

Na 6 geweldige weken in NZ en 5.500 km. touren met onze camper was het tijd om 'onze' geliefde bedmobiel in te leveren. Fiji is slechts 3 uur vliegen van NZ, maar door een onverwachts 'ommetje' via Christchurch deden wij er iets langer over. Gisteravond zijn wij veilig in Fiji aangekomen (heet en hoge luchtvochtigheid), waarover wij jullie in onze volgende blog van alles zullen vertellen en laten zien. Veel liefs van ons vanuit Fiji!

1. Anna:
    14 december 2008
    hey sweetie pies!
    die skydive... great he? nou ik ben wel heel benieuwd nu naar de fotos en verhalen van fiji...
    Enjoy, met name de warmte... hier is het echte winter, in tegenstelling tot vorig jaar echt koud, soms sneeuw, wel leuk ook!
    Ik heb zin in kerst en een paar dagen vrij... thuis cocoonen met frank!
    Dikke kus en tot mails!
    Anna
  2. Marina:
    14 december 2008
    Potverdikkie zeg, jullie zullen eens een keer niet iets cools doen... sky-diven! Heeeel gaaf zeg. En jullie natuurlijk ook merry X-mas en een happy new year! Dit jaar kan voor jullie niet meer kapot in ieder geval. Hier begint zo langzamerhand ook het aftellen, want nog een week of zes en dan vlieg ik ook naar het warme weer. Njoy Fiji!
  3. Jack:
    16 december 2008
    Hoi Rinske
    Jullie zitten nu wel ver weg te genieten op Fiji.
    Maar ik wil je toch hartstikke bedanken voor je persoonlijke cadeautje, en je bijdrage voor het boekje wat gemaakt is voor mijn 50e verjaardag.

Thanks!

Groetjes Jack
  4. anouck:
    17 december 2008
    Hoi Rinske en Paul, nou wederom weer een boel avonturen, ontzettend gaaf zeg! !7 graden brrr dat is wel koud, het water hier is nu ongeveer 25 graden en dat vind ik al koud. Ik heb vandaag ook een eagle ray gezien in het zand, en we konden er wel 10 minuten lang omheen zwemmen, heel gaaf.
    Veel plezier in Fiji en ook al vast hele fijne feestdagen, liefs, Anouck en Michiel.
  5. Els:
    19 december 2008
    Hallo Rinske en Paul,
    Kei gaaf wat jullie allemaal meemaken en zien!
    Ik wens jullie uit dit sombere kikkerlandje nog veel plezier en de besten wensen voor 2009.
    groetjes,
    Els
  6. Jeroen Mann:
    23 december 2008
    Ha Rinske,
    Ik zag op linked-in dat je ook op reis bent! Leuk, dat wist ik niet. Hoe lang gaan jullie op reis? Wij gaan in maart / april naar Nieuw Zeeland. Heb je nog tips?
    groeten uit Shanghai en mooie kerstdagen en een bijzonder 2009 gewenst
    Jeroen Mann
  7. Bert:
    29 december 2008
    Hoi Rinske en Paul,
    Het is geweldig om al die verslagen te lezen! Onze global village heeft duidelijk geen geheimen meer voor jullie. Ik wens jullie vast een fantastisch 2009 en hoop dat het nieuwe jaar net zo spannend zal worden!
    Bert